S-u-n-b-e-a-m

2007

Mobile
200 photographs and mirrors attached in a combination
of threads, tongs, rods, plexiglas, resin.
Stereo sound.
Variables dimensions
Edition 3
Courtesy of the artist & Adrien Moisson

Exhibition vue, Bailly Gallery, Paris.

In its frail, floating motion, this mobile evokes one’s childhood years in their budding promising cocoon, the future family tree. It is also a blurred first contact print with pictures hanging on spider silk in the photographer’s lab, the whole sequence being indebted to Richard Avedon’s bees, or Peter Pan and the dream world of Lord of the Flyes.
It is a recurrence of the shifting visions of childhood which urge the adult mind to reminisce and apprehend the transient aura which shall crystallize with age.


S-u-n-b-e-a-m

2007

Mobile
11 branches
200 photographies montées sur miroirs,
tiges de plexiglas, fils de nylon, pinces,
cordes, poulies, bacs de révélateur en résine cristal.
Son stéréo
Dimensions variables
Edition 3
Courtesy de l'artiste & Adrien Moisson

Vue de l'expostion, Galerie Bailly, Paris.

Le mobile, fragile et mouvant comme est l’âge de l’enfance, esquisse un arbre généalogique ou une planche contact photographique hybride ou encore un laboratoire argentique où les images suspendues sortent du révélateur et sèchent.
La série d’images présentées rend hommage aux bourdons de Richard Avedon, à Peter Pan, à La Guerre des Boutons ou à l’Afrique.
Ce monde de l’enfance suspendu renvoie en un jeu de miroirs aux alouettes le regard de l’adulte qui s’en approche et l’invite à se re-mémorer ce passage fugace, enfoui d’où émerge sa structure et son équilibre actuel.